SpiderAds tar hjälp av Closer för ökad försäljning i Väst- och Sydsverige

SpiderAds, en helautomatisk annonsmjukvara som genom AI enkelt löser all form av micro-annonsering, ingår nu ett samarbete med Closer för att öka försäljningen i Väst- och Sydsverige. Uppdraget kommer att starta under hösten och Closer har tillsammans med SpiderAds hittat den perfekta säljentreprenören, Mattias Gunnarsson. Bland SpiderAds kunder kan nämnas Biltema, Försäkringskassan och exklusivt med ICA och bolaget är nominerat till Årets SaaS-företag 2021*.– SpiderAds erbjuder en ny form av intelligent annonsering där effekten utifrån annonsbudget optimeras och minskar tidsåtgången till ingen alls. Det är här framtiden finns och därför är det extra roligt att vi på Closer kan vara med att bidra till en stark försäljning i västra och södra Sverige. Mattias Gunnarsson kommer bli mycket bra för det här uppdraget. Han har en lång bakgrund inom digitala medier där han bland annat arbetat på Schibsted, hitta.se och Addictive Media och han kommer passa alldeles utmärkt in i Closer-teamet och hos SpiderAds. Att vi på Closer får förtroendet hos SpiderAds betyder mycket för oss och det är ett bevis på att vår säljmetod och det upplägg vi har passar såväl inom traditionell medieförsäljning som för morgondagens mediearena, säger Tommy Lycén, partner på Closer.SpiderAds annonsmjukvara är specialiserad på att optimera större flöden och kan helautomatiserat producera annonser, köpa media, rapportera och fakturera – helt utan mänsklig inblandning, var som helst i världen i alla digitala medier.– Medieköpare har genom alla år haft stora problem med att tidseffektivt och lönsamt annonsera microlokalt. Dessa problem löser SpiderAds annonsrobot utan mänsklig inblandning. Microlokala annonsflöden är väldigt användbara för exempelvis butikskedjor med lokala produkterbjudanden, bilindustrin med nya och begagnade bilar i lager, fastighetssektorn med lediga bostäder, kontor och lokaler till uthyrning och försäljning samt offentliga och privata sektorn vid rekryterings- och nyhetsannonsering. Det samarbete som vi nu ingår med Closer ska hjälpa oss att öka kännedomen och försäljningen i västra och södra Sverige där vi ser en mycket stor potential. Vi har sett hur Closer arbetar med andra uppdragsgivare och vi har stora förväntningar på det här samarbetet. När vi träffade Mattias insåg vi snabbt att det här var kandidaten vi letade efter. Nu ser vi mycket fram emot resultatet av samarbetet med Closer och Mattias Gunnarsson, säger Michael Fällström, vd på SpiderAds.För Closer är SpiderAds det femte nya uppdraget i år och bolaget är idag ett av de största säljbolagen inom media i Sverige. Modellen att ta in säljentreprenörer som är dedikerade till ett uppdrag och samtidigt en del av team Closer är bevisligen framgångsrik och den lockar de allra bästa säljentreprenörerna.– Jag har känt gänget på Closer länge och upplägget de har är riktigt spännande. När SpiderAds blev aktuellt kändes det som ett mycket spännande och attraktivt uppdrag som skulle passa mig. Därför är jag riktigt glad över att vi alla är överens nu och att jag inom kort kan fokusera fullt på att jobba med SpiderAds och även bidra till Closers fortsatta utveckling, säger Mattias Gunnarsson, ny säljentreprenör på Closer.* https://event.breakit.se/saas-summit-2021

Föregående
Föregående

Sandra Hälleby går till Closer – blir säljentreprenör för Ocean Outdoor

Nästa
Nästa

Closer fortsätter växa och går in i ny bransch när We are Hiring vill öka tillväxten ännu mer